ZtorZillen

2012-01-19
20:13:33

Avig Maria

Kan man göra annat än att älska Mia Skäringer?

"Morsan. Madonnan. Horan. Kvinnan. Människan. Går genom fulrum och finrum. Ibland naken, ibland jävligt påklädd. Den heliga Marian med tröjan ut och in som smygröker i fönstret när ungarna somnat, som vänder på strumpan så ingen på det viktiga mötet ska se att det gått maskor. Som går in i väggen och försöker ta för sig lite av luften i ett rum fullt av roliga män."

Jag bara älskar Mia. Sättet hon skriver. Sättet hon läser upp det hon skrivit. Det är genialiskt! Hur kommer det sig att jag inte läst/hört något av henne tidigare. Roligt att höra henne läsa upp sina egna texter. Så brutalt ärligt. Så underbart. Så naket. Så befriande. Mia delar med sig av sig själv på ett så öppet och ärligt sätt att det inte kan bli mer privat. Känns som att få tjuvläsa någons dagbok. Tragik blandad med komik.

Seriöst. Detta är ett måste. Är du dessutom ett Mia-fan, så finns det inget att tveka om.


Kommentarer:
#1: Anna

Ja visst är hon underbar

2012-01-19 @ 22:19:36
#2: Joline

Åhh jag älskar Mia!! Hon är bara för skön! Har du sett hennes show som gick på tv för ett tag sen? Den finns på dvd nu också. Den bygger på hennes första bok och är riktigt bra! Den måste du se!

2012-01-20 @ 09:19:01

Ska se till att ta in Mia i mitt liv. Behöver lätta upp den personliga utvecklingen i min litteratur, ibland blir det lite tungrott.



Tack!

2012-01-20 @ 15:25:09
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: