ZtorZillen

2012-02-20
22:20:34

Kokospannkaka
Till min förvåning så låg jag efter med ca 800 kalorier så här på kvällskvisten. Är det ens möjligt? I vilket fall som helst så krävdes det lite påfyllning av matreserven, det blev kokospannkaka a la LCHF.

Ingredienser till en pannkaka:

0,5 dl kokosflingor

1 ägg

0,5 dl vispgrädde (ovispad)

1 msk mandelmjöl

0,5 msk smör att steka i

 

Det va faktiskt inte så dumt...men tyckte mer att det smakade som en efterrätt, eller kaka...inte så matigt. Men det var mättande och gott. Något jag kommer göra igen, men då kanske mer till lunch eller som ett större mellanmål. Tror att det är perfekt efter träningen! Mätt blev jag i alla fall. Gott va det. Det va tyvärr svårt å vända också, men det har jag fått för mig att det alltid (?) är med lchf-pannkakor?


Kommentarer:

Lät ju gott! De är svåra att vända för att de inte innehåller nåt riktigt mjöl :) Brukar grädda på lägre värme längre tid så går det bättre!

2012-02-21 @ 06:28:18
#2: Ia

Tack för kommentaren i min blogg! Jag tog tag i viktnegången före jag visste att jag skulle bli uppsagd från jobbet annars hade det nog varitg ännu tuffare! Någon viktblogg har jag inte (ingen som någon vet om i alla fall ;) ) Men jag kan tipsa om en bra viktminskningblogg som heter Värsta Feta bloggen varstafeta.shapemeup.se Där skriver Robine om sin fantastiska resa och det finns även en Facebookgrupp som är otroligt peppande. Man går med i gruppen via bloggen. Ha det gott och lycka till! // Ia

2012-02-21 @ 14:30:47
#3: Viktkamp

gott med kokospannkaka =)

Sv: Nej dem dvd-filmerna har jag inte sett men cirkelträning vet jag vad det är =)

2012-02-21 @ 14:38:48

oj, vad gott!

mandelmjöl?

gör du det själv?

kram från dalsland//

2012-02-21 @ 19:32:34

Det dr med mandelmjöl har jag fortfarande inte testat. Borde nog göra det :-)

2012-02-23 @ 17:17:11
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: