ZtorZillen

2012-02-27
17:11:37

Irriterad på mig själv
Idag har jag varit och träffat en beteendevetare. Det är genom jobbet, då...eftersom jag höll på att springa in i väggen i höstas/vintras. Det va ju iofs inte därför jag blev irriterad. Men det var på vägen hem. När jag gick förbi en affär och läste olika löp. Sedan när jag gick in i affären så stod jag där, återigen. Som så många gånger förr...och tittade på olika viktminskningstidningar! Jag bestämde mig för en och gick mot kassan för att betala, då jag hejdade mig själv, la tillbaka tidningen...irriterad på mig själv! Men nu går jag på det igen. Alla dessa quickfix!

Alla dessa "gå ner X antal kilo på X antal veckor".

Vad hände med att bejaka livet, att motionera det jag tycker är kul? Att njuta av god mat, men i rimliga mängder? Vad hände med mitt eget svamlande av att jag gör detta för min egen skull, för min hälsas skull? Jag tog mig en halvtimme att sitta och filosofera om just dessa frågor. Men jag har återigen bestämt mig att NEJ, det är inte peppande att läsa det där tidningarna, de spelar på min dåliga självkänsla. Nu är det jag som är i fokus. Det jag tycker om. Nu tar jag makten över mitt liv, lika som jag gjorde i helgen. Bort med mina inre monster. Jag ska vara stolt över mig själv även om jag står still. Jag går inte upp! Det är en unik situation för mig. Jag ska jämföra mig själv med mig själv, ingen annan. Nu är det dags att ta mig själv på allvar, jag vet att jag har sagt det förut. Men jag måste påminna mig själv om det, annars glömmer jag bort det!

Igår köpte jag mig Skyr, tänkte tillbaka då vi var på Island och började planera inför nästa resemål!

Fler än jag som funnit denna isländska supergoda yoghurt?

Kommentarer:
#1: Anna

Jag förstår precis vad du menar! Det händer mig också, att en tidning slinker med hem och väl hemma bläddrar man igenom och inser att man ska snorta broccoli genom näsa, snurra tre varv motsols och sedan ropa kuckeliku sjutton gånger samtidigt som man slår sig mot höger öra. Det vill säga, man går säkerligen ner men det går inte leva på det sättet! ;-)



Nä, jag håller med dig. Livsglädje och göra det som funkar för en själv!

2012-02-27 @ 20:59:44

jag har provat den - men gillade den inte.

va bra du sa stavar!!!

skulle ju laga min ena juh...

gör jag bums så kan jag gå med dem i morgon på min pw :)

tack och kram vännen.

2012-02-28 @ 12:38:33
#3: Anna

Jag trllar oxå (ofta) dit på dessa tidningslöp.

2012-02-28 @ 14:38:56

Åh så stark du ÄR !!!!!

2012-02-29 @ 18:19:48
#5: Karoline

Åh, jag ÄLSKAR Skyr =) Åt MASSVIS av det när jag och syrran var på Island förra året =) KRAM

2012-03-07 @ 07:28:30
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: