ZtorZillen

2012-02-24
21:06:30

Bokrean

Har ni köpt några böcker på bokrean?

Såg dessa två böcker, som båda handlar om ätstörningar. Är det någon som har läst någon av dessa böcker?

Funderar på att köpa någon av dem, kanske finns det lite tips och trix så att man håller sig ifrån skiten? Även om jag kanske lät deppig i förra inlägget, så är det inte. Tvärtom, jag är ganska glad idag. Blev jättepeppad av era kommentarer och jag tänker inte ge upp. Ska fortsätta ännu en vecka med kaloriräkning och sedan se vad det leder till vid nästa invägning. Nu håller vi alla tummarna att jag hamnar under 103 kg innan februari är slut!

Vill jättegärna ha tips på andra självhjälpsböcker om hetsätning, om ni nu har läst någon som ni finner inspirerande och peppande!!! Tack! Trevlig helg!

 


Kommentar:

Jag och min tjej har läst "Mattillåtet". Den tar upp både anorexi och bulimi, men har kanske mer fokus på anorexi. Det är hur som en fantastisk bok som ger mycket kunskap både fysiologiskt och psykologiskt. Tankarna är inte så olika i alla typer av ätstörningar, man bara använder dom på olika sätt uppfattar jag det som.



Ang bokrean måste jag hålla mig borta, har en hel hög i bokhyllan som jag ännu inte läst! Haha! Hopplöst :-)

2012-02-25 @ 12:45:18
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: