ZtorZillen

2012-12-29
12:13:04

Dag 57 Frågestund
Blää..jag är fortfarande sjuk. Snuvig. Svettig. Ont i huvudet. Ont i halsen. Blä. Mindre kul.
Ibland är det tur att jag har er, som skriver och frågar så mycket...då slipper jag tänka dagar som denna...usch...mitt huvud...
 
I alla fall fick lite frågor av en tjej, som jag tänkte svara på här.
 
Vart köpte du rockringen?
Intersport. Kostade 255 kr, billigt och bra. Finns dyrare på ex Stadium, där kan man också välja vilken vikt man vill ha på sin rockring. På Intersport hade de bara en att välja på men de kunde beställa hem flera om man ville.
 
Jag ska börja med vlcd nu i januari och bara måste fråga har du bara ätit pulvret eller har du lagt till mat med?
Jag drack bara pulver de första tre veckorna (600 kcal/dag). Sedan har jag övergått till frystorkad mat och även shaker, smoothies och bars. Alla är från Itrim. Nu äter jag 800 kcal/dag. 4 mål om dagen har jag ätit sedan start, sedan dricker jag 2 liter vatten också, varje dag. Vissa dagar har jag fuskat också, men det har alltid varit medvetet och jag har gjort en pakt med mig själv, innan jag började på Itrim. Detta är inget tillfälligt. Ingen lösning på min övervikt, detta är början på mitt nya liv! Så här ska jag lära mig att leva. Jag ska motionera regelbundet och äta bra, så att jag mår bra. Det förtjänar jag. Jag är värdefull nog att investera detta i mig själv. Jag ska bli fri från min hetsätning. Det är min tur nu, för jag är värd detta!
 
 

Blir man hungrig?
Jag trodde från början att jag skulle vara hungrig hela tiden. Men det gick lättare än vad jag trodde. Ibland, vissa dagar är jag tokhungrig och kan inte tänka på annat än mat, mat, mat...vissa dagar "glömmer" jag att jag går på Itrim och jag mår jättebra och känner mig pigg och fräsch!

Vad är hemligheten att lyckas 55 dagar, fattar du vad duktig du är?
TACK, så jättemycket! Hemligheten? För mig har bloggen och ni som läser varit ett stort stöd. Det kan jag verkligen inte förneka. Er betydelse är stor i min resa. Ni är så peppande, och även om vi aldrig har träffats, så betyder det massor...och det stärker mig att få pepp i både med och motgångar. Jag känner mig trygg här och har aldrig blivit "påhoppad" för att jag fuskat eller så. Utan bara fått positiva saker tillbaka och blivit genuint peppad. Min sambo och mina föräldrar och min mormor har stöttat mig också! Mina arbetskamrater åt med mig de tre första veckorna då jag inte ville "äta" offentligt i vårt personalrum, då satt de med mig och gjorde mig sällskap. De pratade inte mat..utan bara fanns för mig! Det var värdefullt. Ibland tittar jag också på Biggest Loser, de hjälper mig också att fortsätta se vart jag är påväg! Sedan går jag på gruppträff på Itrim varannan vecka och har en egen coach där. Sedan har jag min sensei, Malin-Charlotta som stöttar mig via mail var och varannan dag. DET har hjälpt massor.

Jag hoppas fixa några veckor jag när jag börjar! Har du ångrat dig?
Det är klart att du kommer fixa det! Hör av dig, så peppar vi varandra!
Om jag har ångrat mig? Vissa svaga stunder har jag gjort det. Sedan så ställer min sambo frågan "skulle du hellre ha 12 kilo extra på dig nu och kunna äta vad du vill? Eller vill du vara 12 kilo lättare?"
Jag vill vara 12 kilo lättare! Jag ångrar mig inte. Jag ångrar att jag inte tog tag i den mentala biten tidigare, då hade jag varit redo för detta tidigare...men nu var jag redo och nu kör jag detta! Snart kan jag ha ännu en jeansstorlek mindre...så nej, jag ångrar mig inte!!!

Kommentarer:
#1: Maria

Å tack finaste du för att du orkat svara på alla mina frågor jag hoppas ha samma glöd som du när jag kör igång på tisdag jag samlar hopp här hos dig och tänker att kan du så nog fabian ska jag med fixa det då.
Omkring står näst på min önskelista :-)

Svar: Sweet! Klart att du kan, Maria! Tillsammans så!
pcoslife.blogg.se

2012-12-29 @ 16:53:49
#2: Jenny

Vilka bra svar på alla frågorna!

Svar: Tack, Jenny!
pcoslife.blogg.se

2012-12-29 @ 17:18:51
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: