ZtorZillen

2012-12-12
20:12:06

Dag 40 Förändringar!
Hittade ett papper på en BIA-mätning jag gjorde för EXAKT 2 år sedan (eller 101213).
Vilken grej! Vilken fantastiskt onödig sak att spara, men ändå så bra. Det som var synd var att det inte riktigt var samma värden som det är på "kvittona" på mätningarna från Itrim.
 
I alla fall.
Mätningen som gjordes för två år sedan visade:
101, kg
44% fett (NU består jag "bara" av 41,9% fett)
32,5% BCM (Inre organ och muskler)
23,5% ECM (tror att det är vätska?)
 
Blir man någonsin frisk? Om man har haft en ätstörning?
Kommer jag någonsin sluta att vara en jojo-bantare? Ja, jag tror det. Det känns så. Det känns bra, det här med Itrim. Det känns som om jag har bra fokus och att jag nu vet vad jag vill.
Jag förtjänar detta.
Jag förtjänar att må bra. Det har gått så många år av tvivel och självhat.
År då jag har kunnat njuta av att vara ung tonåring och bara vara...
Nej, då har jag valt att spendera så mycket tid på att fixera vid mat.
Vad handlar det om liksom?
Det känns som om jag växer nu.
Min själ växer och min kropp minskar.
En underbar känsla.
 
Jag märker hur jag mår idag. Efter mötet på Itrim igår.
Styrkan det gav mig att prata med "likasinnade". Så skönt.
Som ett lugn som omgav mig.
Jag klarar det här.
Vem bryr sig att jag för två år sedan vägde 101,7 kg?
Vem bryr sig om det förflutna. Imorse vägde jag 93, 8 kg!
Och jag blir mindre och mindre.
Är så glad och stolt över mig själv idag.
Jag har också fått en övning av min mentalasensei Malin-Charlotta.
Varje dag ska jag läsa upp ett kort där det står en massa ord.
Orden är anledningar till varför jag förtjänar att gå ner i vikt.
 
 
Dagens ord som jag mediterar extra: MÅLMEDVETEN.
Det är jag!
Nu ska jag träna!
 
 
 
 

Kommentarer:
#1: Jenny

SUperhärligt!!! :)

2012-12-12 @ 22:18:58

Härligt! Jag är så glad för din skull :)

Kram, Pernilla be

2012-12-12 @ 22:53:41
#3: Linda

Det är så roligt att följa din blogg, din utveckling och läsa om dina tankar. Du väcker många intressanta frågeställningar till liv som finns inom mig, inte som en person med ätstörning men på andra områden i mitt liv som jag kämpat med. Nu har jag en övervikt att bli av med efter graviditeten och trots att jag bara snuddar vid gränsen för övervikt (enligt BMI) så blir jag så peppad av att läsa och vilja kämpa när jag är inne på din blogg! Det ska liksom på något underligt sätt bli kul att träna bort övervikten jag fått under graviditeten :)

Svar: Va roligt att läsa, Linda! Jag ser fram emot att få se massor av bilder på din lilla kotte, när hen nu bestämmer sig för att komma ut! :D
pcoslife.blogg.se

2012-12-13 @ 13:00:46

Framåt marsch! Haha!

2012-12-14 @ 19:47:55
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: