ZtorZillen

2012-12-11
21:58:59

Dag 39 jullunch och gruppmöte
 
Idag var det jullunch på jobbet. Något jag trodde skulle gå "lätt som en plätt". Så var icke fallet.
Det som var svårt var dock inte maten. Eller jo, att se och känna doften av sill, skinka och köttbullar var inget att rekommendera till en som går på diet. Men att se sill, var förvånansvärt svårt. Det liksom vattnades i munnen och jag blev nästan yr av lust att bara hetsäta sill. Den tanken får mig faktiskt att le, så här i efterhand. Hade varit min mest nyttiga hetsätning någonsin; sill. Även om jag nu inte tycker att sill är det mest nyttiga, det innehåller ju socker också!
Åter till lunchen.
Det som var mest mentaltkrävande, var människorna runt omkring mig.
Som ni ser på fotografierna, så åt jag en bar och drack en loka.
MEN.
De som satt runt omkring mig kom med "vänliga" tankar om mitt ätande.
Det kan inte vara nyttigt att äta så lite? -Nej, men det är inte heller nyttigt att fortsätta bära på 50 kilos övervikt.
Har du provat med att bara äta lite mindre? -Ja, det har jag.
Motionerar du överhuvudtaget? -Ja, det gör jag!
Man kan inte äta pizza varje dag och tro att man ska gå ner i vikt! -Nej, men å andra sidan så har aldrig pizza varit ett problem för mig. Jag äter verkligen inte pizza varje dag. Högst två gånger om året.
Promenera är bra också. Om du bara går ca 10 000 steg/dag så går du ner i vikt! -Seriöst, om jag inte hade provat flera saker innan jag testade detta med Itrim. Då kan jag förstå att folk reagerar. Men att bara anta att för att jag är en tjockis så rör jag inte på mig..det är sjukt. Idag är jag så sjukt irriterad över det faktum att folk har så mycket fördomar mot tjockisar! 
Även tjockisar kan äta nyttigt! DET är inte mitt problem. Mitt problem är att jag hetsäter, jag har hormonellrubbning, jag äter FÖR mycket, jag stressar, jag sover för lite! Detta i kombination med att motionera för lite i relation till vad jag äter, DET har gjort mig fet.
Inte bristen på promenader, eller kunskap om vad jag "borde" äta.
Sluta läxa upp mig för h*lvete, innan du ens vet vad jag har för bakgrund!
 
 
Det var också gruppmöte idag. Det gav mig verkligen styrka.
Speciellt "skönt" var det att höra att denna obeskrivliga kyla och frusenhet som jag upplever, är helt normal.
Det är bra. Pratade massor med en tjej M, som jag brukar sitta brevid. Vi har liksom tvärtom bekymmer. Hon är jättetaggad på motionen och tränar 4-5 ggr/vecka. Och har supersvårt med att inte fuska vad gäller mat.
Jag gick ju in med inställningen att maten skulle vara svårast, men det flyter på bra.
Min motivation för att träna, är dock på noll just nu.
Hon gav mig tipset att testa på stavgång. Har ju gjort det tidigare, så ska nog testa det igen faktiskt.
Återkommer i senare inlägg med resultat på vägningen!!!
 
 

Kommentarer:
#1: Anna

Vad skönt att det går bra för dig! :)

Svar: Tack, Anna!
pcoslife.blogg.se

2012-12-12 @ 09:03:09
#2: alexandra

haha... ja eller hur... de tror att man sitter hemma och äter skit varje dag :)... men vad grymt duktig du och vad mkt du har gått ner :) kram på dig

Svar: Tack, Alexandra!
pcoslife.blogg.se

2012-12-12 @ 15:59:02
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: