ZtorZillen

2012-12-10
22:23:23

Dag 38
 
Idag har jag kännt mig lite nere. Eller inte direkt nere. Men som om motivationen verkligen tryter när det kommer till träningen. Det är så trist också, för jag vet ju att jag mår så bra när jag tränar. Så idag bestämde jag mig för att skriva in nya mål för denna vecka.
1. Gå och lägga mig innan 23:00 (riktig utmaning!!!)
2. Meditera "längre" (mer än 20 min) 4ggr
3. Fri från hetsätning (iofs ett "gammalt mål")
(4. 10 000 steg/dag  samt 5.Ombytt träning 3ggr)
 
Och vad händer om jag klarar detta då?
Ja..då ska jag unna mig en orkidé...eller ett nytt nagellack!
 
Nu är det lite "nya" tag här. Ska banne mig klara december-månad, med alla dess lockelser.
Blir snart galen av julmust och pepparkakor, knäck, kola och choklad...lussebullar.
Har faktiskt i helgen druckit ett glas med julmust light.
Kändes kul att konstatera efteråt att INGET sockersug alls blev som följd på detta!
 
Imorgon är det vägning och gruppmöte!
Då ska vi prata om socker och kolhydrater. Mitt favoritämne, näst efter salt då. ÄLSKAR salt. Tror jag kan hålla en egen föreläsning om hur kolhydrater påverkar min kropp...men det tar jag i morgondagens blogginlägg!
Saknar salt....!!
 
Hörs i morgon!

Kommentarer:

Jag tycker du är så stark som kör detta runt december också. Kanske den bästa tiden egentligen?? :) Så slipper man att gå upp kilon. Du går ner!

Svar: HAHA! Så sant så..klarar jag detta över jul, klarar jag ALLT! Så känns det i alla fall!
pcoslife.blogg.se

2012-12-11 @ 01:48:25
#2: smulan

Alltid bra att skriva ner sina mål. Jag tycker det blir lättare att kämpa för dom då:-)
Hoppas du hittar motivationen för att komma igång med träningen. Kram

Svar: Ja, det känns liksom som om det är på mer "allvar" då..
pcoslife.blogg.se

2012-12-11 @ 20:09:26
#3: Jenny

Vad bra att det är gruppmöte nu när du känner dig omotiverad för motionen. Hoppas att det hjälper även på den fronten :)

Svar: Ja, det gjorde det faktiskt!
pcoslife.blogg.se

2012-12-11 @ 21:54:58

"Det är så trist också, för jag vet ju att jag mår så bra när jag tränar"

Precis..och nu är det ju så att vi ska göra de där saker som vi mår bra av därför att.......

Svar: SANT!
pcoslife.blogg.se

2012-12-12 @ 18:52:56
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: