ZtorZillen

2012-12-08
19:47:25

Dag 36 Couscous provencal
Idag blev det smarrig mat till kvällsmat! Dessvärre är den mest knepig att tillaga av alla Itrims varma mål.
Man ska först värma den i micorn, låta den "dra sig" ett tag. In i micron igen, låta den dra till sig igen.
Och SEDAN får man äta.
Så det är ingen rätt man äter när man är stressad eller känner att man behöver något lite mer snabbt. Alla andra måltider är mest att tillsätta vatten och sedan värma i micron, låta dra och sedan äta.I alla fall så känns det lite mera helg nu. Denna goda rätt är välkryddad och smakar mycket bra!
Alltså inget man behöver krydda extra!
I övrigt har dagen varit bra.
Samson, husse och jag har varit på hundkurs i tre timmar i dag. Det var riktigt kul.
På dagens schema var det spår och sök-övningar.
Idag känns livet i allmänhet lite lättare och jag är glad att mina mat-dippar bara händer då och då.
Det är ju i långaloppet som detta ska bli en förändring.
Jag är vid gott mod och det känns inte alls som om det är hopplöst eller så.
Det här kommer gå vägen, så det så!
 
 

Kommentarer:
#1: Malin

Motgångar och dippar stöter vi alla på ju, kul att det vände så fort för dig och att du kan vara positiv igen! :)

2012-12-09 @ 11:13:50
#2: Lena

Vill bara lämna ett livstecken, har varit superdålig på att läsa (och kommentera) när jag varit sjuk. 586 olästa blogginlägg... GAAH!

Svar: Hjälp va mycket...hehe..hoppa över en del ;)
pcoslife.blogg.se

2012-12-09 @ 11:56:52
#3: Lena

Kan lova att jag inte läste ens en bråkdel..m

Svar: Hahaha! Förstår det!
pcoslife.blogg.se

2012-12-09 @ 19:53:31
#4: Anna

Det där såg gott ut! :)

Svar: Ja, det var det...det blev samma mat idag igen! :D
pcoslife.blogg.se

2012-12-10 @ 16:05:28
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: