ZtorZillen

2012-08-28
22:45:43

När katten är borta...
 
Min sambo studerar ju på distans. Vilket betyder att var 5:e vecka så åker han till skolan och sover över där en natt...då han har två skoldagar och sedan är det hem igen och plugga hemma, så att säga...
 
Förut tyckte jag att detta var lite jobbigt. Att vara själv alltså, man blir ju så van vid att sambon alltid är där liksom... Sen fick jag tips av min mamma, att jag borde ta vara på tiden då jag är ensam och hitta på något som jag själv vill! Sagt och gjort! Nu passar jag på varje gång sambon är iväg. Då har jag ett litet hemma spa. Bara för mig. Om Samson är snäll, så får även han delta. I dag deltog han genom att vi hade lite pälsdelning och som belöning fick han ett nytt ben...och matte fick i lugn och ro ha på sig en ansiktsmask som doftade hallon! Mmmm!
 
 
Ni som följer mig här på bloggen är ju inte allt för bortskämda med bilder på mig. Jag tänkte därför vara lite wild and crazy och idag dela med mig av hela två bilder på mig..så här ser jag alltså se ut om jag har en hallonmask på mig, som håller på å torkar!
 
Så kvällens tips är att prova på att utnyttja din egentid med lite hemma-spa! Lycka till ;)
 

Kommentarer:
#1: alexandra

är lite trött, skriver som en kratta, haha

jag menar att jag var dålig på sådant innan, men nu är min delbelöningar bara sådant som ansiktbehandlingar, spa etc :) åååå väskor, haha

Svar: Väskor? Låter som en bra idé!
pcoslife.blogg.se

2012-08-28 @ 23:03:01
#2: Jennie

Hej!
Åå va smart av dig :) mysigt med hemma spa..

Svar; tokigt mysigt med en liten, men det är mycket trix&fix och ens egna behov (alla) får sättas år sidan. Lilla personen klarar sig ju inte alls överhuvudtaget själv.. jag bor med lillan hos mina föräldrar, så riktigt helt själv är jag inte och det är guld värt att ha föräldrarna då och då, de är världsbäst :) lillan har kolik så stödet är välbehövligt!

2012-08-29 @ 04:13:10
#3: EE

Vad härligt med hemma-spa! Planerar jag att ha imorn eller fredag. Bor visserligen alltid ensam :P.. Men tänkte jag skulle unna mig det efter skolan, och att det skulle va en skön inledning på helgen :)

Svar: Låter som en bra planering! Skit i att du bor ensam, du får fira att det är torsdag! Eller att det snart är helg! Det är viktigt att ta hand om sig själv, jag börjar själv inse det nu...sakta men säkert..
pcoslife.blogg.se

2012-08-29 @ 14:18:38
#4: Linda

Min sambo ska iväg i två dagar om ett tag så då tänkte jag passa på att riktigt unna mig här hemma. I förra lägenheten hade vi ett extra skrivbord jag kunde skräpa ner, men inte längre. Därför tänkte jag passa på att plocka fram min symaskin och ha den stående framme i två hela dagar, utan att plocka undan efter mig varje dag. Under de här två dagarna hoppas jag lära mig sy :D

2012-08-29 @ 21:21:58
#5: Jennie

Härligt med hemma spa, det borde man göra oftare!!
Skriva på " to do listan"!!

2012-08-29 @ 21:31:02
#6: Jennie

Härligt med hemma spa!!
Borde man unna sej oftare:)
Skriva upp på " to do listan"!

2012-08-29 @ 21:33:03
#7: Linda

Vad roligt att få se lite av dig =D Skönt med egen tid ibland. Samtidigt som jag förstår att det är jobbigt när han är borta. Jag ogillar skarpt när Tomas är borta med jobbet några gånger om året =(. Bra då att passa på att göra saker som man annars inte brukar =D

2012-08-30 @ 00:18:05
#8: Minendie

Hemmaspa är härligt. Jag har blivit bättre på det sen jag började med no poo, det finns så mycket roligt man kan göra av det som finns i skafferiet haha

2012-08-30 @ 13:12:59

Härligt! Ur trygghetszonen!

2012-08-31 @ 21:24:53
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: