ZtorZillen

2012-08-01
09:08:00

Jag ska unna mig...
 
 
Jag tror att jag ska unna mig en sådan här vacker orkidé när jag uppnått mitt mål att komma in på 80-något-kilo. Jag vet det är en bra bit kvar...men en flicka måste väl få drömma! Dessutom tror jag att man jobbar bättre mot sitt mål om man har en tydlig belöning. Jag har aldrig haft det innan, eller jag har haft det, men sedan har jag "glömt" att belöna mig själv.
Nu försöker jag belöna mig själv mer i vardagen. Just nu känner jag mig rätt nere, tror jag håller på å bli sjuk...
Men ska försöka att "rycka upp mig" och sedan ska jag få en fin belöning när jag hållit kaloriplanen och träningsplanen. Ansiktsmask och bubbelbad är en favorit.
Vad belönar du dig med?

Kommentarer:
#1: Anna

Gud så vacker! Och en kanonbelöning tycker jag!

Jag försöker belöna mig med att läsa bra böcker, dansa till min favoritmusik eller en klippning eller så. Mitt stora mål är ju kläder från antingen Desigual eller Adidas. :)

Svar: ÅH! Vilken bra idé! Jag ska unna mig klippning när jag hamnar på 2-siffrigt! Tack, Anna!
pcoslife.blogg.se

2012-08-01 @ 09:38:06
#2: Linda

Vilken otroligt vacker orkidé, en alldeles perfekt belöning måste jag säga! Det är otroligt bra med belöningar, stora som små, både i vardagen och när man uppnår sina delmål. Delmål tror jag är det viktigaste, annars känns det hela så väldigt stort och ogreppbart.

Svar: Så sant Linda, det glädjer mig att du kommer med så kloka råd hela tiden! Har saknat dig och tänkt mycket på att det var synd att vi gled ifrån varandra...även geografiskt så att säga!
pcoslife.blogg.se

2012-08-01 @ 10:08:04
#3: ealina

Underbar blomma! Klart att du ska unna dig den!!

Jag försöker själv unna mig saker som ett nytt nagellack eller en spa-kväll i badrummet :)

Krya på dig!

Svar: UTMÄRKT idé också! Det gillar jag:spakväll! :D
pcoslife.blogg.se

2012-08-01 @ 15:28:08
#4: Minendie

Vilken fin orkidé! Jag är dålig på att belöna mig, min hjärna är fortfarande inställd på ätbara belöningar. Jag måste hitta andra saker att belöna mig med.

Svar: Eller hur? Men det är ju så svårt! Men vi ska övervinna den där "jag ska unna mig något gott att äta för jag är så bra"-känslan! Heja oss
pcoslife.blogg.se

2012-08-02 @ 11:14:25

Så vackert på alla sätt! Det är så olika vad jag brukar ge mig själv, oftast blir det något materiellt, men i höst har jag alldeles speciell plan och det är flooting. Var på det som semester start och det var ljuvligt. Så i September, när jag förhoppningsvis gjort min comeback på löparbanan genom Blodomloppet, ja då ska jag köpa mig 45 minuters total avkoppling!

Svar: Åh, det vill jag också testa! Låter underbart!
pcoslife.blogg.se

2012-08-04 @ 16:55:53
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: