ZtorZillen

2012-04-19
20:16:46

Dag 19 av 30
Idag gör mitt knä fruktansvärt ont. I morse var det svårt att gå till jobbet, detta trots att vi skulle ha utbildning och föreläsningslokalen endast ligger 10 mnuter från mitt hem. Med två minuter kvar till "jobbet" så började tårarna falla ner för kinderna och jag tänkte tillbaka på den tiden då jag först slog "sönder" mitt knä. Det var både ledbands- och korsbandsskada. Samtidigt. Mycket smärta som bla resulterade i att jag slutade spela innebandy och gick upp mer i vikt. Idag har jag tagit ett svårt beslut; jag kommer avstå från träning idag. Men maten håller jag mig strikt till de rekommendationer som är i Fitnessfighten...! (bra jobbat av mig, då det oftast är där jag har problem, just med maten)
Jag är ledsen och upprörd över att jag behandlat min kropp så illa de senaste åren, det är inget konstigt att kroppen reagerar och säger ifrån när jag sedan med över 50 kilos övervikt helt plötsligt bestämmer mig för att börja jogga och utsätta knäna för ännu mera påfrestningar...

Jag är ändå positivt inställd till detta med Fitnessfighten. Och det är något som jag känner att jag kan fortsätta med även efter dessa 30 dagar. Eventuellt betalar jag för ett 6 månaders program, eller så kör jag min egen variant...

Är det någon som har erfarenhet av trasiga/onda knän och träning?

Vill ju hålla fettförbränningen igång och vill ju att min kropp ska få den förändring som den är värd!

Men hur ska jag "börja om"? Eller behöver jag inte börja om?

Tips tas tacksamt emot.


Kommentarer:

Min kära vän, jag vet att du kommer igen och jag vet också det gör ont att komma till insikten att man gjort kroppen illa. Det är viktigt att komma ihåg att det man en gång gjorde, skedde av en anledning. Man gjorde det för man trodde att det var rätt. Var snäll mot dug själv <3



Nu har jag en fråga till dig, var bor du? Och jag har svarat på din fråga i min blogg :) kram i ta hand om dig!



2012-04-19 @ 21:55:22
#2: Minendie

Åh, jag hoppas att du får ordning på ditt knä. Det finns ingen möjlighet att operera det nu? Min bror skadade knät (tror det var ett ledband) och efter några år opererade han det. Bra att du håller sig till matschemat. Jag tror att maten är viktigare än träningen när det kommer till viktminskning, men man vill ju gärna träna för att ge det en extra skjuts.

2012-04-19 @ 22:32:10
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: