ZtorZillen

2011-09-12
12:46:48

Problemet
Jag vet vart problemet för min del ligger. Eller jag tror att jag delvis hittat det. Mitt jobb. Det kräver så mycket, psykiskt. Det känns som om jag inte orkar fajtas för min egen hälsa för att jag fajtas så mycket för andras...

Jag vet inte.
Det är något med mitt jobb. Något jag måste ta itu med och komma vidare.
Jag insåg idag...att jag efter helgen mådde så bra och kände mig så pepp.

Nu efter bara några timmar på jobbet känns jag helt nere. Som om orken bara försvinner...helt sjukt.

Kommentarer:
#1: Katta

Tack snälla fina du!! Det är lungt :) Maila OM du VILL och när du kan!! <3 kram

2011-09-12 @ 16:40:45
#2: Anna

Jag förstår precis vad du menar. Jag känner precis likadant med mitt jobb. :(

2011-09-12 @ 18:06:43
#3: Susanne

Va trist att känna så för sitt arbete, dags att göra något annat kanske

Peppkramar

2011-09-12 @ 20:39:11
#4: Sandra

Det låter inget vidare... det ända "råd" som jag kan ge är att försöka hitta andra energikällor och inga "energibovar". Försöka tänka på sådant du tycker om så ofta det går, kanske leka en extra stund med lill-vovven när du kommer hem etc :)

För min del hjälper det ofta, när jag känner mig nere, att PRATA med människor omkring mig. Nu förstår jag att man kanske inte alltid får prata arbete hemma pga ex tystnadsplikt, men att prata med människor som kan ge mig pepp, uppmuntran och glädje.



Varma kramar!

2011-09-13 @ 07:43:44

Åh, en GOD insikt men som kanske inte är så skön. Du har kommit en bra bit på väg när du reflekterar över när du känner dig som du gör. Ett steg i taget, tänker jag. Reflektion, insikt, beslut, handling, m.m ..allt har sin tid.



Fortsätt vara ärlig mot dig själv så finner du svaret inom dig. Jag har förresten börjat meditera nu. Går sådär (tankarna vandrar fjäderlätt iväg haha) men jag tänker: Det går bättre om ett tag. Ge det lite tid.



Ta hand om dig!

2011-09-13 @ 16:51:09
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: