ZtorZillen

2011-10-17
21:15:19

Veckomål -en klassiker?
Nya mål:

1. Se mig själv i ögonen (i spegeln) minst en gång per dag i fem dagar
2. Skriva upp 10 kroppsdelar jag är stolt över
3. Skriva upp en lista på 10 tillfällen där jag tidigare tänkt att min vikt är ett hinder (och ändra tankesätt till möjligheter istället för hinder)
4. Hitta vardagsmotion när jag inte är hemma
5. Skriv upp 20 saker jag är tacksam över

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Förra veckans mål:

1. Gå ut på lunchrasten (minst en promenad runt huset)
2. Ta ut friskvårdstimmen som jag har rätt till
3. Göra 100 armhävningar (blev 70 st)
4. Unna mig en "ta-hand-om-mig-själv"-kväll
5. Skriv upp 20 händelser i mitt liv jag är stolt över

Kommentar:
Varför ska det vara så svårt att ta hand om sig själv?
Och älska sig själv?
Under den senaste veckan har jag upptäckt s¨å kallade tjockisaktivister.
Av flera olika anledningar älskar jag dem!
Mest för att de förespråkar en mångfald i kroppsformer, att man ska älska den kropp man har.
Samtidigt har jag fortfarande svårt att acceptera min egen, även om jag drömmer om att en vacker dag kunna se mig själv i spegeln å säga "tjenare zillen, va snygg du är! du duger precis så som du är å jag älskar dig".
Så av den anledningen kommer denna veckas mål vara mer fokus på "tycka om mig själv" och mentala biten. Inte så mycket kring kost och motion.



Kommentarer:

Lycka till med kursen, tycker du ska se det som att de vill investera i dig. Ingen vill slänga pengar på någon som är obildbar så har svårt tro du tillhör den kategorin!! Hotellet borde ha wifi, fråga i receptionen :)



Bra med veckomål! Jag måste lägga upp en bra plan för mig sen när jag är frisk, tror minsann jag sparar det här inlägget som inspiration för det :) Ha en fin vecka nu, kram!

2011-10-18 @ 02:41:08

Det är fantastiskt vad du har kommit långt på de här veckorna och jag tycker att det är en bra början till att våga ta hand om dig själv även om du inte är i mål ännu! Du har tagit första steget och det är det viktigaste!

2011-10-18 @ 05:31:17
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: