ZtorZillen

2011-10-02
17:47:56

Tandlöse Samson
Självklart måste jag uppdatera er om hunden. Iofs kanske det inte är så många som bryr sig, men jag vet att det finns några därute som är nyfikna.
Vad händer?

De senaste dagarna har Herr Samson varit JOBBIG. Just det. Med stora bokstäver och allt.

Han har nu börjat att bita både husse och alla möbler.

Misstänksam som jag är, undersökte jag hans mun i torsdags och upptäckte att tandköttet var mycket rött.

Funderade på om det kunde vara tandlossning på G eller om det var dags att ringa till veterinären.

I alla fall hörde jag med uppfödaren som sa att jag skulle vänta någon dag och se hur det hela utvecklades.

Mycket riktigt.

I fredags tappade han en tand i underkäken.

Igår tappade han fyra tänder till..i alla fall enligt de luckor jag har räknat.

Fick ett tips av en kollega att ge honom en rotborste, eftersom det förmodligen både kliar och gör ont.

Så nu har han fått en egen rotborste.

Å visst kliar det..och gör ont. Han gnyr och gnäller mest hela tiden..

Stackare där.

Har ju aldrig haft en sådan ung hund..så känner mig mycket ny på detta.

Någon som vet hur länge det tar innan alla valptänder har tappats?


Kommentarer:
#1: Barbro

Va mysigt med en "tandlös" rackare. :)

Jag har blött upp dom där vita benen så dom blivit mjuka å sen låtit valpen tugga på dom. Mina har tyckt de har vart skönt att tugga på uppblötta vita ben. Sliskigt å slemmigt bli de men de gör ju inget så länge de inte är en själv som behöver tugga på de.

Jag har aldrig tänkt på hur länge dom är utan tänder men jag kan då inte komma ihåg att de är mer än ett par dagar så har man sett de nya tänderna.

Nu får jag nästan skämmas efter x antal valpar i huset ;-)

2011-10-02 @ 19:00:20
#2: Beckis

Det går nog rätt fort. Vi hittade en tand på golvet och allt var över innan vi visste ordet av. Det verkar ju som att alla ramlar av typ samtidigt, och inte som för oss människor som tar flera år på oss att byta tänder. =)

2011-10-03 @ 17:16:17
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: