ZtorZillen

2011-10-16
16:45:48

Rosa

Visste ni om att denna månad är lite mera "rosa" än andra?
Med det menar jag att man generellt över hela landet ägnar lite tid att tänka på de som drabbas och har drabbats av bröstcancer.
Flera butiker i den stad jag bor i har rosa som tema. Och skänker en del av vinsten till bröstcancerforskning...
Bra, va?



Själv så har jag köpt ett rosaband.
När jag å mamma bodde ihop, så turades vi om att köpa två stycken band och behöll det ena och gav det andra till den andra!
Saknar mamma rätt mycket nu när hon är utomlands. Svårt att inte höra hennes ljuva stämma då och då.
Vad jag vet, känner jag ingen som haft bröstcancer, eller har.
Däremot känner jag överlevande av livmoderhalscancer, urinblåsecancer, olika andra "kvinno"-cancer.

Tycker i alla fall att alla borde tänka lite mera "rosa" i vardagen.
Tänk på hur mycket forskningen gör...att så många överlever alla cancerformer är helt otroligt!
Det finns hopp!


Kommentarer:

Sv: Ja, jag tror att bärsjalar är betydligt vanligare utomlands men de verkar vara på väg "in" eller vad man ska säga. Tycker dock att det är lite kul att sticka ut från mängden! ;)

2011-10-16 @ 19:08:20
#2: Susanne

Jag har 5 st i min närhet som har cancer. Jag håller tummarna så att knogarna vitnar att det ska går bra. En av de drabbade är min älskade syster som har äggstockscancer, just nu ligger hon på sjukan. Hon har vätska i buken och ska tömmas imorgon.

2011-10-16 @ 19:47:03
#3: Viktkamp

mitt gym har cancerawereness månad =) Jättebra!

2011-10-16 @ 21:13:57

Jag älskar otkober just för att det är bröstcancermånad....det är så bra att det uppmärksammas! Min faster dog i bröstcancer liksom min farmor och styvfarmor och min bästa väns mamma...

2011-10-17 @ 05:37:59

Susanne: Jag håller också tummarna för din syster!

Trillingnöten: Jo, men eller hur?! Det är viktigt att det uppmärksammas! Själv har jag som sagt, inte vad jag vet, någon i min närhet som drabbats...men som sagt skänker både tankar och pengar i alla fall, man vet aldrig vad framtiden utvisar. Dessutom tycker jag gott att de kan lägga mer tid och energi på att forska kring just bröstcancer då det är så pass vanligt! kram

2011-10-17 @ 10:06:30

jag har köpt en rosa bakelse som pengarna gick till rosabandet :)

2011-10-17 @ 11:06:15
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: