ZtorZillen

2011-10-22
22:19:48

15 kroppsdelar jag gillar på mig själv (och varför)
Detta var en stor utmaning (jag har ändrat den från 10 till 15) Det var också därför jag valde just 15 st. 5 kan nog alla värka fram, så att säga. 10 också, om man verkligen försöker. Men 15 st, då tvingas jag titta på min kropp och se fina saker i sådant jag kanske inte normalt lägger märke till…exempelvis så har jag aldrig tidigare (förens idag) tänkt på hur mina fötter och mina tår ser ut. Men idag så har jag upptäckt att de faktiskt inte är så dumma, jag kan till och med säga att jag gillar dem! Tror också att det är bra att definiera vad är det som är bra, annars så är det så lätt att bara skriva dit en kroppsdel och säga ”den är bra”…visst, men på vilket sätt?

Om du ska göra en själv, vilket jag tycker att du ska göra..vore kul att läsa andras listor också…så försök att använda olika adjektiv när du beskriver vad som är bra, så att du inte använder samma på alla kroppsdelar, försök hitta ett nytt ord även om de framkallar samma känsla! Snacka om att denna lista var en bra mental övning. Ska fortsätta att göra listor, känner att det påverkar mitt eget sätt att se på mig själv som mer älskvärd mer underbar!

1. Ögonen (fascinerande färgskiftningar)
2. Läpparna (”filmstjärnemun” har jag fått som komplimang en gång! Välmarkerade, tydliga)
3. Händerna (lite ärriga, vackra linjer, speciella och unika)
4. Fingrarna (små, knubbiga, bra att jobba med)
5. Naglar (är det en kroppsdel egentligen? Snygga, välvårdade, friska)
6. Axlarna (muskulösa, stora, definierade, markerade)
7. Höfter (stora, kvinnliga, greppvänliga)
8. Midjan (markerad)
9. Vaderna (muskulösa, fettlösa, snygga)
10. Tårna (fina, ”följer” varandra som en båge i fin storleksordning)
11. Ögonfransarna (långa, mörka, sexiga)
12. Ögonbrynen (inramande, stora, välmarkerade, fluffiga)
13. Kinderna (runda, glada, mjuka)
14. Brösten (konstiga, unika, kramvänliga, äkta, kvinnliga)
15. Fotled/anklar (markerade, syns trots övervikt, stiliga)




Kommentarer:
#1: Majja

Det var en utmaning som vill heta duga!

Bra gjort, vi är nog många som behöver se oss själva med nya ögon.

Tack för inspiration.

Kram

2011-10-25 @ 19:18:18

Gillar den här listan!

2011-10-28 @ 23:12:50
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: