ZtorZillen

2011-10-30
00:28:36

10 tillfällen där vikten varit ett hinder
1. På bio. Min rumpa/höfter är för stora för att det ska vara bekvämt att sitta i stolarna. --> Min rumpa är fyllig, kvinnlig och sexig! Ät morötter som biogodis och gå på bio en extra gång bara för att du tjänar pengar på att INTE köpa godis! Stirrar folk? De är förmodligen avundsjuka och funderar på om de ska våga att gå fram och fråga om det får känna på din supersexiga rumpa!

2. I klädaffärer. Kanske är det inte vikten som sådan som är problemet..utan snarare storleken. Helt enkelt på grund av att jag måste ha så stora kläder. Det finns inte alltid. Ofta svårt att få tag på kläder till mina märkliga proportioner. -->Det blir en utmaning att hitta fina passande kläder!



3. På föreläsningar. När man ska resa sig och gå ut ur salen eller så...alla måste resa sig, eftersom det inte räcker med att de puttar in sina stolar. -->Bra för andra att resa sig, då får de upp blodcirkulationen! ;)

4. På gymmet. Alla stirrar. Jag skäms. Så mycket skam i att vara fet. Inte bara lite överviktig, utan fet. Usch. -->Stolt att ta itu med mitt viktproblem. Jag är stark! Jag gör det!

5. I sängkammaren. Inte alla ställningar som går. -->Mer att älska!

6. Flygplan. Små säten. Allt är anpassat för små smala människor. -->Vem behöver åka utomlands? Dessutom är det väl kanon att vi alla är olika?

7. Knyta skor. Svårt när magen är ivägen. -->Låt någon annan knyta skona åt dig? Använd skohorn!

8. Socialt. Känns ibland som om övervikten sätter stopp. Gör att jag skäms och undviker sociala samanhang. --> Jag har också rätt till att ta plats socialt! Prata med andra. Umgås. Ett steg i taget.

9. Dansa. Gå ut. Den går lite in i punkt 8. Men att gå ut en fredagkväll. Usch, va jobbigt. Klä upp sig och alla stirrar. -->Återigen. Jag har rätt till att ta plats! Oavsett hur stor eller liten jag är!

10. Restauranger. Varför ska hon äta? Hon som är så stor? Folk stirrar. -->Det är bara i ditt huvud! Varför skulle folk bry sig om vad du äter och när? Hejja dig, ut å ät. Gör bra val, visa vem som bestämmer! Du eller din fetma?!

Kommentarer:
#1: emsut.



Hoho :D Gött!

2011-10-30 @ 08:12:02
#2: Anna

Tänkvärt och fantastiskt bra! Precis vad jag behövde läsa idag! :)

2011-10-30 @ 10:55:57
#3: emsut.



Hej! Släng gärna iväg ett mail till mig så jag får din mailadress så jag kan skriva till dig :)

2011-10-30 @ 14:49:09
#4: Tweety

Känner så väl igen det du skriver. Kramen

2011-10-30 @ 23:10:21
#5: Tweety

Tack, blev dock inget spel för mig idag. Är för kass i mina luftrör :-(

2011-10-31 @ 21:53:48
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: