ZtorZillen

2011-11-14
22:45:32

Surdegsbak -uppdatering
Nja, det där gick ju inte riktigt så bra som jag hoppats på...det gick faktiskt inte alls! Men skam den som ger sig, har jag bestämt mig för att baka surdeg innan jul ska jag banne mig göra det också! Så det så!

Så igår satte vi två nya surdegsgrunder, denna gång med vetemjöl som grund istället för rågmjöl...detta för att min kära mor tror att det är lättare, skam den som ger sig! Ett nytt försök alltså, två grunder blev det på en gång.... En med ekologisk honung och en med äpple. Två grunder, så nu hoppas jag i alla fall att en klarar sig och att det blir något av det! "Den fjärde" dagen är avgörande hur det går. Idag var dag två. Håll tummarna!




Kommentarer:

Verkar himla komplicerat! Vad gick fel förra gången tror du`?

2011-11-15 @ 05:33:20
#2: emsut.



Blir det bra får du skicka en smakbit på posten sen.. ;)

2011-11-15 @ 08:26:28
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: