ZtorZillen

2011-11-15
21:57:22

Reklam - BB 30

När man hör min kära mor prata om att hon snart ska få en elmoppe, då fylls hjärtat av rosa ludd.

Lite lyckligare, lite gladare. Med ett leende på läpparna frågar jag ut mamma kring sin soon-2-B-BFF. Elmoppen.

I alla fall, ju mer hon berättar ju mer blir jag intresserad. Egentligen inte för att elmoppar, rent generellt engagerar mig. Utan mer för att hennes driv är så jäkla underbart. För att hennes lycka smittar av sig.

Sedan berättar hon om denna -enligt mig- fantastiska uppfinning. BB-30.

Vad är nu detta, tänker du?

Det är ett garage för elmoppar. Rätt och slätt!

Varken mer eller mindre!

Så j*kla genialt, så det är inte sant!

Självklart ska en elmoppe ha ett garage. Inte kan den -som jag tänkte- stå inomhus och ta plats i hemmet.

Detta efter att min kära moder förklarade detta för mig då.

Det är så inspirerande att se nya lösningar på saker och ting.

Så inspirerande och upplyftande att se att det finns bra hjälpmedel för de som behöver. Som folk med funktionsnedsättningar.

Jag är av den starka åsikten att inget är omöjligt, det gäller bara att se möjligheterna inte alla hinder.

Sådan fantastisk uppfinning som denna har gjort att min dag vändes från att handla om frustration till att handla om en känsla av lösningsfokus. Elmoppen kan inte stå ute (när det snöar, regnar osv..) den kan inte heller stå inne (blir ett hinder och ett opraktiskt moment att faktiskt få in och ut den varje gång den ska användas). Så då väljer uppfinnaren att lösa detta, genom att helt enkelt skapa ett garage! Ett eget garage för elmoppen!

Vilken simpel idé, som har så stor inverkan i folks liv.

Så underbart.

Jag fylls av en sådan värme och glädje.

Det finns hopp.

Om ni hade hört min mammas lycka över denna "plåtburk i stor förpackning", så skulle ni förstå!

Vilket hjälpmedel!

Vilka möjligheter som öppnas upp.

Hon kommer kunna åka till jobbet med elmoppen, känna vinden smeka hennes kinder. Känna blåsten i håret.

Få njuta av syret. Istället för att tvingas ta bilen varje dag. Så peppande. Detta är vardagsinspiration för mig.

Kan hon, kan jag!

Fokus på möjligheter. Vilken glädje.


Kommentar:
#1: emsut.



Min man ska också skaffa sig en såndär. Då ska han piska mig på mina löpturer och vara med i trädgården på ett annat sätt. Visst är det fräsigt med den frihet det kan ge? :)

2011-11-16 @ 08:12:54
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: