ZtorZillen

2011-06-30
09:14:26

Hej!
Hej, mitt namn är Josefin.
Jag är sockermissbrukare.

Det har gått ett tag sedan jag senast skrev ett utlämnande och helt ärligt blogginlägg.
Varför?
Jo, jag har mer eller mindre förfallit.
Jag erkänner.
Jag har hetsätit. Kanske inte lika illa som jag senast gjorde det, hösten -10. Men lika fullt en hetsätning. Inte en. Flera. Tröstätit har jag också. Ätit per automatik. Autopiloten på. Kanske inte så mycket mat i mängd, men ack så okontrollerat som förr. Per automatik. Allt ska in. Känslorna stängs av.

Jag behöver en nystart. En riktig, den här gången.
Jag har sagt så många gånger att jag ska börja om. Kanske tror ni mig inte längre, vilket jag kan förstå. Jag förstår er. Jag förstår om ni inte längre vill följa min blogg, då jag uppenbarligen är sjuk. Just det. Sjuk. Missbrukande. Men jag är också envis. Envis och övertygad om att det går att ta sig ur. Det gäller bara att veta hur. Något jag just nu i all ärlighetens namn inte vet. Något jag tänker ta reda på under resans gång.

Varför byta blogg?
Jag förtjänar inte längre att kalla mig MiniZillen, så är det. Det är sanningen. I vitögat. Nu är jag ZtorZillen, med en förhoppning att snart vara värdig namnet "MiniZillen". Eller vänta! Inte en förhoppning! Utan en stark tilltro till mig själv. Just det. Så ska det vara. Positiv energi, det är vad jag ska fylla denna blogg med. Det, och envishet. Ärlighet. Det är så här jag är. Take it or leave it. Jag har en vag plan. Som blir tydligare och tydligare. Nu börjar det. Med små steg mot förändring. Det här är jag. Välkommen till min blogg.

Välkommen till mitt nya liv!

Kommentarer:
#1: emsut.



Jag är på din sida!

2011-06-30 @ 11:08:31

Jag med :) Kram!

2011-06-30 @ 16:51:09
#3: Jelly

Vad bra! Jag e med!

2011-06-30 @ 17:16:53
#4: Ulrica

Det är aldrig lätt att ändra vanorna i sitt liv! Slutade röka för snart 3 år sen och det var jättejobbigt, men det gick. Man kan tycka att det inte borde vara svårt med sockret. Men det är det! Har åxå fallit under sockrets slaveri och försöker ta mig ur det. Lätt att bara moffa i sig och sen usch och fy! Har precis börjat träna igen efter att jag bröt foten i dec-10. Hoppas det går bra för dig! Kramar om =o)

2011-09-25 @ 13:27:26
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: