ZtorZillen

2011-07-24
17:48:09

Supersize vs superskinny
Ibland känner jag att jag inte borde kolla på sådana där TV-program. Sådana som handlar om diterer, eller att gå ner i vikt. Jag har ett sjukt beteende kring mat. Ibland drömmer jag tillochmed om mat. Det är sant!

Å andra sidan, så känns det som..varje gång jag ser dem..jag blir stolt över att jag kommit så långt! Det kanske inte syns på vågen. Eller på mina mått. Det kanske inte syns utåt. Men jag har lyckats i mångt och mycket. Exempelvis kan jag numera LÄMNA mat på tallriken, UTAN att få dåligt samvete, något jag inte kan minnas att jag klarat av förut.

Sitter å tittar på Supersize vs superskinny just nu. Blir mycket illa berörd. Samtidigt som jag blir inspirerad. Jag ska fortsätta med mitt pulver. Jag ska börja motionera. Jag måste. Detta är inte okej. Men nu jäklar. Nu är det min tur. Nu ska jag få ett bra förhållande till min kropp och till mat.


Kommentarer:

Jag gillar också de där programmen! Jag bli ofta inspirerad och faktiskt glad att man inte är ensam om att ha "matproblem"... :) och att man kan göra nåt åt det!

2011-07-24 @ 19:35:23
#2: Anna

För mig är de programmen inspiration. På vilket sätt mår du dåligt av dem?

2011-07-24 @ 22:16:59

Jag tror att det är alldeles för många där ute med osund inställning till mat (I'm one of them...). Dock mår jag väldigt bra av att motionera dagligen och det tackar jag gudarna för, annars hade jag nog rullat fram. Ibland finns det ingen hejd på mig och jag vet inte ens varför...



Jag kan by the way ALDRIG lämna mat på tallriken, är uppfostrad med att "ät allt - släng ingen mat - tänk på stackars barn som svälter..."



Good luck!

2011-07-25 @ 14:30:22

Anna: det påminner mig om hur dåligt jag har behandlat min kropp...och till viss del fortfarande gör. Det påminner också om min hetsätning och hur sjukt det är, vilket får mig att få dåligt samvete..!

2011-07-25 @ 21:32:43
#5: katta

Tack fina du!! Vet du vad, det är dom skillnaderna som betyder mest, tycker jag. Inuti en, för att kunna få resultat utåt måste man ha fått resultat inåt! Jag är stolt över dig! Kram

2011-07-26 @ 08:57:25
#6: Anna

Mm, jag förstår dig. Jag har precis lärt mig att det är okej att äta upp all mat på tallriken om jag är hungrig, och det är okej att lämna om jag är mätt.



Har du sökt hjälp för hetsätningen? Jag har lidit av sjukdomen i 15 år, men vågade inte söka hjälp förrän förra hösten. Nu är jag symtomfri, tro det eller ej. Det är lättare än man kan tro!



Kämpa på! kram

2011-07-26 @ 10:16:15

Anna: Jag har sökt hjälp, men inte tagits på allvar. Nu känner jag en enorm rädsla att försöka att söka hjälp igen...så nu försöker jag själv i stället. Det fungerar sådär ;)

2011-07-26 @ 11:54:04
#8: e

det är sjukt att man inte ska bli tagen på allvar för sånt, blir alltid lika sur över hur psykvården i sverige faktiskt fungerar (eller snarare inte fungerar).

men inte bara de, ens vänner kan också ha "svårt" att ta en på allvar, jag har haft hetsätning med kräkningar förut och har därför nu fobi mot kolhydrater, vilket gör att folk tror att jag har anorexi eller nåt då jag är underviktig.

önskar dig iaf lycka till med tillfrisknandet!

2011-07-29 @ 16:51:44
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: