ZtorZillen

2011-07-21
21:06:48

Salt
Min stora svaghet heter "salt". Det är så sant det kan bli.

Det som "triggar" igång mitt dåliga ätbeteende är socker. Jag blir sötsugen och kan äta sådant jag normalt inte gillar eller är så förtjust i (ex kakor, smågodis osv osv). Något som jag får SUG efter. Speciellt när jag har mens är SALT. Usch. Det är sant, salt i mängder. Jag har alltid, och kommer förmodligen alltid, att vara svag för salt. Favorit nummer ett: popcorn. Två: salta nötter. Tre: saltgurka. Fyra: saltlakrits. Fem: typ allt salt. Det fungerar inte med att salta på maten, som man kanske skulle kunna tro. Nejdå, varför skulle denna kropp vilja vara så simpel för mig? Nejdå. Inte alls. Saltsuget, är obeskrivligt.

Jag har aldrig hört talas om någon som jag. Någon med SALTsug. Men det som många bloggar om, sötsuget...jag känner så väl igen mig i det folk skriver. Fast om salt, då. Någon som känner igen sig???

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: