ZtorZillen

2011-07-09
12:26:10

Diet shake 2







Så nu har jag provat både chokladen och vanilj/blåbär.
Chokladen var faktiskt god! Något jag faktiskt kan tänka mig att dricka flera gånger i framtiden...och något som jag varmt kan rekommendera. Konstigt nog smakade den inte alls så som annat pulver i chokladsmak smakar..inte så slibbig...eller hur jag ska beskriva det.

När det kommer till vanilj/blåbär är jag mycket besviken. På nätet verkar det som om jordgubb och vanilj/blåbär är de mest populära. Då jag är allergisk mot jordgubbar valde jag naturligtvis vanilj/blåbär. Som visade sig smaka pulver. Eller någon annan obestämd smak.
Äckligt i alla fall. Om jag blandar den med kall mjölk, går den lättare ner. Och om jag låter den stå i kylskåpet ett tag innan jag dricker den.
Eftersmaken är stark och vidrig. Det positiva är att det blir mycket vattendrickande efter i alla fall. Alltid något, eller hur?
Som sagt ska jag ge detta en chans. Diet shake:arna får en ärlig chans.
Det känns dock inte så jobbigt -än- som jag trodde det skulle bli. Tror att det är fördelen med att bara byta ut två mål om dagen. Att jag fortfarande får tugga.

Tillsammans med shake:rna så äter jag lågkolhydrat-kost. Verkar vara den kosthållning jag lättast kan leva med. Och den kosthållning jag mår bäst av.

BTW: har ni några tips och idéer/önskemål om vad jag ska skriva om?
Hör gärna av er! Fantasin tryter såååå, ibland...

Kommentar:
#1: Lena

Tack för kommentaren hos mig :) Tacksamhetsalfabetet är väl egentligen det det säger... varje dag tar jag en ny bokstav och skriver saker jag är tacksam för att ha i mitt liv. Det var en bloggkompis till mig som började, och jag hänger på. Man får tänka en hel del och det är bra att fundera lite på vad man är tacksamför, inte bara ta allt för givet!



Gåbandet jag har är det som Clas Ohlson, Intersport och Life har annonserat sedan i julas. Det är inte så stort och lätt hopfällbart. Givetvis inte så stabilt som de som finns på gymmen, men jag som inte har körkort kommer inte iväg till gymmet om jag är för trött eller vädret är tråkigt. Funkar bra då att promenera en halvtimme eller mer framför TV:n. Vissa perioder är jag också så gräsallergisk att jag inte VILL gå ut och gå i naturen! En annan fördel är att jag, som har problem med en höft och båda fötterna, kan "hoppa av" när det gör för ont, istället för att ha för ont när jag är mitt ute på en promenad och får svårt att ta mig hem. Så för mig var det många fördelar med att köpa ett!

2011-07-09 @ 13:31:39
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: