ZtorZillen

2011-12-23
16:17:35

Julvägning
Bara för att det snart är jul, innebär det inte att jag tar semester från att väga mig...även om jag kanske borde? ;)
Jag har just nu semester från jobbet, njuter i fulla drag och har tillsammans med sambo, hund och svärmor åkt ner till mina päron för att fira jul! I morgon ska vi först fira ensamma tillsammans med päron och min bror, sedan åker vi vidare till min moster med familj...och mormor och morfar!

Vägning:

105,0 kg (11-12-02)
103,3 kg (11-12-16)
103, 2 kg (11-12-22)


Yihu! Jag har minskat 0,1 kg. Hahaha. På något konstigt sätt så är jag överlycklig att det återigen blev minus.
Kanske är det lite väl överdrivet att jag reagerar så som jag gör. Men ändå!
Med tanke på att jag under den senaste veckan vart dålig på att varje dag väga och räkna kalorier exakt...så ser jag detta som ett lyckande! Det är som sagt i alla fall ett minus, jag tänker inte vara för hård mot mig själv i jul och nyår.
Däremot, tänker jag hålla mig till vissa grundregler:
-tänka efter en gång före jag stoppar in något i munnen
-inte äta godis varje dag
-endast en portion
-gå ut med hunden varje dag


Kommentar:
#1: Susanne

Du är så himla duktig, man ska glädjas åt alla minus g/hg/kg.

Julkramar

2011-12-23 @ 21:25:26
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: