ZtorZillen

2011-12-10
19:22:45

Carbonara a la Coop

Min mamma är en ständig följeslagare till min blogg. Vad som än händer, vet jag i alla fall att jag har EN läsare. En ivrig sådan, som kommenterar varje dag. Hon har dock inte lärt sig hur man gör detta online, utan brukar allt för oftast ringa till mig och säga något i stil med "du, jag läste din blogg...". Glömmer hon att säga "hej" först så vet jag att jag har skrivit ett inlägg som har påverkat henne, på det ena eller andra sättet. Igår fick jag höra att det behövs recept på min blogg. Det saknas. Och eftersom det var en begäran från mitt största fan, tillika min mor, så vågar jag inte annat än att följa hennes råd.När jag nu har en så modern mobiltelefon, så skulle man kunna tro att fotografierna jag tar med den skulle vara mer proffsigare...men jag tror att det har att göra med hon bakom "kameran", så att säga. I alla fall. Idag bjuder jag på följande recept (se nedan). Vi åt det idag och det fick mycket bra betyg från både mig och sambon. (Samson fick inte smaka)

Personligen gillar jag färsk pasta, äter kanske det tre gånger om året eller så..men det är gott.

Idag serverades färsk pasta med smak av citron.

Till carbonaran, användes följande (2 pers):

-240 g bacon
-1 pressad vitlöksklyfta
-1 msk olivolja
-1/2 dl parmesanost
- ca 1 dl grädde
-svartpeppar
-2 ägg, endast gulorna
-1 msk hackad persilja.

Blanda äggulor, grädde, ost, olja och pressad vitlök i en skål. Vänd ihop smeten med pasta och bacon. Servera. Ät och njut! Mums!! ;)

Kommentarer:
#1: emsut.



Jag är ditt fan nummer 2 då. Läser din blogg varje dag också :)

2011-12-10 @ 19:41:05
#2: emsut.



Check this out:



http://www.styrketraningsovningar.se/

2011-12-10 @ 20:03:00

Hahaha, vilken söt mamma du har! :) Tack för receptet!

2011-12-11 @ 07:17:24
#4: Majja

Mammor är bra men döttrar som gör som det blir tillsagda är bäst ;-)

Kram

2011-12-11 @ 11:18:21
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: