ZtorZillen

2011-12-11
20:06:55

Bronskvinnorna

Såg detta fantastiska fotografi på ett par skulpturer idag när jag slösurfade. Det är Marianne Lindberg De Geer som ligger bakom detta fantastiska verk! På något vis så talade de till mig. Så tydligt, så vackert. De befinner sig utanför konstmuséet i Växjö, vad jag kan förstå. Något jag inte kan förstå är hur jag kan ha missat dessa donnor, då jag själv under en tid i mitt liv bott i, just det, Växjö.

Mina kära föräldrar har alltid försökt att förmedla att det viktigaste i livet är kärlek, eller det är i alla fall så jag själv har uppfattat deras uppfostran. Kärleken till livet, kärleken till andra människor, men framför allt kärleken till sig själv. Tyvärr, som ni kanske har förstått har den sista punkten inte varit så lätt för mig själv. Något som för övrigt jag tror att många i dagens samhälle delar med mig. När jag ser på dessa bronskvinnor så tänker jag spontant ”vad har jag gjort mot mig själv?”. Jag ska hädanefter försöka omprioritera mitt liv. Mitt sätt att se på mig själv. För en gångs skull, ska jag lyssna på mina föräldrar och försöka lära mig att älska mig själv, så som jag är. Så underbar och fantastisk och unik som jag är! Helt enkelt! Kort och gott! Jag ska fortfarande försöka gå ner i vikt, men för hälsans skull. För mitt välmående. Det är inget misslyckande om jag om ett år inte har nått mitt mål; det vill säga om jag då lever ett mer hälsosamt liv än vad jag gör just nu. Om jag lyckas få in motion som en kär återkommande sak i mitt liv. Något som jag gör med glädje, inte för att jag måste utan för att jag vill! Då har jag lyckats! Om jag har ett bättre (än vad jag har just nu) förhållningssätt till mat. Om det är en naturlig del i mitt liv, men ändå inte den största delen av mitt liv..så som det är nu, då är jag nöjd! Då har jag lyckats!

Tänk vad mycket tankar en skulptur kan sätta igång i ens inre…tänk vad konst påverkar. Helt sjuk och ändå så fantastiskt! Jag hade på något konstigt sätt glömt bort hur värdefullt konst är i mitt liv…varför tappade jag den viktiga delen av mitt liv? När hände detta? Varför lät jag det ske? Många tankar, som sagt…men det som började igår, är början på mitt nya liv. Med fokus på mig själv, vad jag mår bra av och vad som gör mig lycklig. Mer konst till ZtorZillen och till folket. Nu signerar jag ut…over and out!

 

Vänligen,

Z.Z

 

 


Kommentarer:
#1: Pärlan

Svar: Absolut ska det vara välmåendet som ska vara i fokus! För mig spelar det också stor roll om jag känner mig fräsch i övrigt, om jag är sminkad, har fettigt hår eller inte etc. För om jag känner mig rätt unken så vill jag ABSOLUT INTE träffa folk! Inte ens DOM jag känner, ännu mindre såna som retat mig. Men vi måste helt enkelt tänka om! Det är VI som är viktigast. PUNKT! :)

2011-12-12 @ 12:50:26
#2: Tackan

Läser igenom lite .. Ler igenkännande, nickar och hummar. Blir berörd av dessa statyer väldigt berörd, måste tänka lite !

2012-04-25 @ 20:58:21
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: