ZtorZillen

2011-08-17
19:57:10

Prova på: Squats-app


Den första "prova på"-grejen...blev en app till mobilen. Naturligtvis, kan det bli mer 2011?

I alla fall så har jag idag prövat denna app och ska så göra i några dagar framöver. Tanken är att den ska hjälpa mig att kunna göra 100 squats i rad. Hur många man väljer att ha som mål att göra i rad, är upp till dig. Jag valde 100, dels för att jag vill lyckas och dels för att jag för närvarande är oerhört otränad och måste ju börja någonstans...bära flyttkartonger räknas inte...inte i det tempo vi har haft de senaste dagarna i alla fall.

Åter till appen: först ska jag alltså testa mig; hur mycket klarar jag av från början? 45 stycken, sedan ville inte låren vara med. Okej. 45 stycken..inte helt illa, men det är en början som sagt. Sedan har jag registrerat detta och nu vill appen att jag ska göra 82 stycken till, fast efter ett schema då jag får ta en paus i mellan (16, 16, 18, 16, 16)...vi ska se hur det går, först måste låren få vila ett tag...

-paus-

Tillbaka! Så då har jag just avklarat mitt första träningsprogram efter Squats-appen. Nu ska jag tydligen vila en dag och sedan återigen träna! Efter avslutat pass, så fick jag svara på frågan hur väl anpassat programmet var utefter min fitness-nivå. Känns bra. Bränner smått i låren, men ser fram emot att se vad som kan tänkas komma ut ur detta!

Nu är jag påväg!

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: