ZtorZillen

2011-08-16
19:38:55

Motivation?
Motivationen att börja motionera igen, är ungefär NOLL.
Egentligen förstår jag inte på mig själv, då jag vet att jag mår bättre när jag motionerar.
"Hemligheten" är nog att hitta "min motion". Alltså att hitta något som just jag tycker om och vill fortsätta med.
Frågan är bara VAD? Jag funderar på att testa på lite olika, i förhoppningen att hitta just min grej.
Har ni några tips, så tas det tacksamt emot!

Planen är att testa hemma. Då jag just nu har den värsta tänkbara nojjan och på det lite strössel av dålig självkänsla och topping av dåligt självförtroende. Som sagt...några idéer? Något som ni tycker bättre om än något annat?

På återseende...!

Kommentarer:

Svårt det där! Som sagt, bra tänkt att du vill hitta nåt som du gillar. Det är klart du fortsätter med det. Något som jag gillar är all träning från denna sida

http://www.bodyrock.tv/

Man kan göra den så svår man vill och hur lätt man vill. Korta, effektiva pass som ger resultat. Om vissa saker är svåra i början kan man modifiera lite så att man kan göra dem...

2011-08-17 @ 05:55:07
#2: emsut.



Motionscykel, crosstrainer, promenader och löpning.

Det gillar jag... :)



Hoppas att du hittar något som passar dig! Det är ju huvudsaken att du gillar det.. Har du testat dans? :)

2011-08-17 @ 07:36:49
#3: Anna

Raska promenader, jogging och Zumba är mina favoriter. Svettigt och härligt! :)



Men jag förstår dig, det är svårt att hitta rätt i motionsdjungeln. Kämpa på!

2011-08-17 @ 19:55:44
#4: Sandra

Det där är svårt som sagt, mitt råd är som du säger att testa olika saker, och testa det flera gånger. Det är inte alltid man blir "kär" i en träningsform första gången.

Promenader, jogging/löpning, styrketräning med enbart kroppsvikt eller med lätta vikter.



Lycka till!

Kram

2011-08-17 @ 20:03:25
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: